ZİRAAT BANKASI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI AYDINLATMA METNİ

 28 Mayıs 2024

28 Mayıs 2024 itibarı ile "Ziraat Bankası Kişisel Verilerin Korunması Aydınlatma Metni" aşağıdaki gibidir.

ZİRAAT BANKASI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI AYDINLATMA METNİ

Kişisel verilerin işlenmesinde başta özel hayatın gizliliği olmak üzere kişilerin temel hak ve özgürlüklerini korumak ve kişisel verileri işleyen gerçek ve tüzel kişilerin yükümlülüklerini belirlemek amacıyla 7 Nisan 2016 tarihli ve 29677 Sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ("KVKK") kapsamında T.C. Ziraat Bankası Anonim Şirketi ("Ziraat Bankası") olarak veri sorumlusu sıfatıyla "Veri Sorumlusunun Aydınlatma Yükümlülüğü" başlıklı 10. maddesi uyarınca sizleri bilgilendirmek isteriz. 

Açık bankacılık, finansal sistemdeki verilerin belirlenen düzenlemelere uygun bir şekilde standart uygulama programlama arayüzleri aracılığı ile müşterinin açık rızası dâhilinde üçüncü taraf hizmet sağlayıcıların erişimine açılmasıdır. Müşterinin açık rızası dâhilinde üçüncü taraf banka ve kurumlar ile paylaşılarak yeni ürün ve hizmetlerin geliştirilmesine olanak sağlar. Açık Bankacılık sayesinde sunulabilen bir hizmet olan Hesap Bilgisi Hizmeti ile farklı banka ve kurumlardaki hesaplar Ziraat Mobil ve İnternet Şubesi üzerinden görüntülenebilir. Ödeme emri başlatma hizmeti ile müşterinin isteği üzerine başka bir ödeme hizmeti sağlayıcısında bulunan ödeme hesabıyla ilgili ödeme emri başlatma hizmeti sunulmaktadır. 

1. Kişisel Verilerin İşlenme Amacı, Toplama Yöntemi ve Hukuki Sebebi 

Ziraat Bankası tarafından, hesap bilgisi hizmeti almak için seçmiş olduğunuz bilgileriniz; 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun (Kanun) ve Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para İhracı ile Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelik (Yönetmelik)’te belirtilen açık bankacılık hizmetlerinin tarafınıza sunulabilmesi ve Bankamız ürün ve hizmetlerinden daha iyi faydalanabilmeniz amacıyla sınırlı olarak, internet şube ve mobil bankacılık dijital kanallarımız, Bankalar ve diğer Hesap Hizmeti Sağlayıcılar ve diğer kuruluşların veri tabanları ile uygulama programlama arayüzleri vasıtasıyla elektronik ortamda otomatik olarak, talebiniz ve açık rızanıza, sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması, Bankamızın hukuki yükümlülüklerini yerine getirebilmesi için zorunlu olması ve kanunlarda açıkça öngörülmüş olması hukuki sebeplerine dayalı olarak toplanmakta ve işlenmektedir. Ziraat Bankası, Hesap Bilgisi Hizmeti ve Ödeme Emri Başlatma Hizmeti sunan taraf olarak yalnızca söz konusu faaliyetle sınırlı kalmak üzere açık rıza verdiğiniz/vereceğiniz hesaplarınızdan veri paylaşım servisleri aracılığıyla elde edilen kişisel verilerinizi, kanunla yetkili kılınmış resmi ve idari merciler tarafından talep edilmesi hali haricinde, talep ve talimatınız olmadığı müddetçe kesinlikle 3. şahıs ve kurumlarla paylaşmayacaktır. 

2. Kişisel Verilerinizin Aktarımı 

Kişisel verileriniz; Kanun’un kişisel verilerin aktarılmasına ilişkin hükümleri kapsamında işbu Aydınlatma Metninin 1. maddesinde yer alan amaçlar ve hukuki sebeplerle, sınırlı ve ölçülü bir şekilde ve gerektiği takdirde Bankamız’ın hukuki yükümlülüklerini yerine getirebilmesi için mevzuatın çizdiği çerçevede BDDK, SPK, TCMB, MASAK, TBB, TBB Risk Merkezi, Maliye Bakanlığı, Kredi Kayıt Bürosu, Merkezi Kayıt Kuruluşu A.Ş., gibi kamu kurum ve kuruluşlarına, açık bankacılık faaliyetlerimizi yürütmek üzere ödeme hesabınızın bulunduğu HHS’lere aktarılabilmektedir. 

3. Kişisel Verilerinizin Saklanması 

Kişisel verileriniz, işlenme amaçlarının gerektirdiği süreler boyunca saklanabilmektedir. Başka bir gerekçe veya hukuki sebep olmaması, uluslararası yasa veya düzenlemenin bulunmaması ve sözleşmelerden kaynaklı zorunlulukların ortadan kalkması halinde işlenme amaçları ortadan kalkan kişisel verileriniz silinmekte, yok edilmekte veya anonim hale getirilmektedir.

 4. Kişisel Verisi İşlenen İlgili Kişinin Hakları 

Kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin olarak aşağıdaki hakları, Bankamıza yapacağınız bir talep ile kullanabilirsiniz. Bu kapsamda iletilen talepler Bankamız tarafından en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandırılacaktır. Ancak, Kişisel Verileri Koruma Kurulunca bir ücret öngörülmesi halinde, Bankamız tarafından, belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır. Bu kapsamda; 

• Kişisel verinizin işlenip işlenmediğini öğrenme, 

• Kişisel veriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, 

• Kişisel verinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, 

• Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, 

• Kişisel verinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme, 

• Kişisel verinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme, 

• Kişisel verinizin düzeltilmesi, silinmesi ya da yok edilmesi halinde bu işlemlerin, kişisel verinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, 

• İşlenen verinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, 

• Kişisel verinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarınız bulunmaktadır. 6698 Sayılı Kanun kapsamında kişisel verilerinize ilişkin haklarınızı kimliğinizi tevsik edici belgeler ve talebinizi içeren dilekçeniz ile en yakın şubemize elden veya noter kanalıyla, güvenli elektronik imza, mobil imza ya da Bankamıza daha önce bildirilen ve sistemimizde kayıtlı bulunan elektronik posta adresinizi kullanmak suretiyle ziraatbank@hs01.kep.tr adresine iletebilirsiniz. Bu kapsamdaki başvurular tarafımızdan yapılacak olan kimlik doğrulamasını takiben kabul edilecek olup, ilgili kişilere yasal süreler içerisinde yazılı olarak veya elektronik ortamda cevap verilecektir.

Yorum Gönder

Yorum yazdığın yazı, aklında daha iyi kalır.